10 tipov, ako vytvoriť atraktívnu kanceláriu

10 tipov, ako vytvoriť atraktívnu kanceláriu

Na trhu práce je takmer v každom odvetví nedostatok kvalifikovaných pracovníkov. Je preto dôležité vedieť prilákať kvalitných ľudí, a mať vytvorené optimálne podmienky, aby boli ľudia v práci spokojní. V tomto smere je veľmi dôležité aj pracovné prostredie. Máte v tejto oblasti všetko, čo potrebujete? Prinášame vám 10 tipov, ktoré vám pomôžu vybaviť kanceláriu za dobrú cenu a zároveň z vás urobia atraktívneho zamestnávateľa.

 

Začnite zostavením celkového rozpočtu a zoznamu všetkého, čo potrebujete, v poradí podľa dôležitosti. Oddeľte potrebné veci od vecí, ktoré chcete iba ako doplnky. Vďaka starostlivému plánovaniu získate kanceláriu, ktorá bude vyhovovať vašim súčasným aj budúcim potrebám a bude sa vyvíjať spolu s vaším podnikaním.    

 

1. Investujte do dobrých kancelárskych stoličiek

Existuje jeden kus nábytku, pri ktorom by ste nikdy nemali robiť kompromisy: kancelárske stoličky. Nesprávne sedenie spôsobuje mnoho problémov, preto je dôležité, aby ste mali stoličky, ktoré pomáhajú zamestnancom správne sedieť. Aktívne sedenie s dobrou ergonómiou môže mať veľký vplyv nielen na zdravie zamestnancov, ako aj na efektivitu práce.

 

2. Vyberte si kvalitné stoly za dobrú cenu

Nový kvalitný kancelársky stôl s pevnou výškou môžete získať už za pár eur. Avšak, ak sedíte väčšinu pracovného dňa a máte radi svoje telo mali by ste myslieť na ergonómiu pri práci a svoje zdravie. Výškovo nastaviteľný stôl je investíciou, ktorá sa rozhodne oplatí. Základné verzie týchto stolov s rozmerom 120x60 cm poskytujú garantovanú kvalitu za dostupné ceny. 

3. Rozhodnite sa pre jednotné skladovanie

Všetky firmy potrebujú úložné priestory. Ak chcete ušetriť peniaze, dobrou voľbou sú otvorené regály. Ak chcete mať uzavreté úložné riešenie na dokumenty a kancelárske potreby, vhodnejšie sú kancelárske skrine. Ak už sa rozhodnete akokoľvek, skúste úložné riešenie skombinovať s vašim exitujúcim nábytkom, aby ste vytvorili jednotný štýl vašej kancelárie.

4. K spokojnosti zamestnancov môže prispieť aj kuchynka


Nepodceňujte význam kuchynky. Na prvý pohľad to nemusí mať rozhodujúci vplyv na podnikanie, ale spokojnosť zamestnancov sa určite zvýši, ak je k dispozícii chladnička s mrazničkou, mikrovlnná rúra, dobrý kávovar a príjemný nábytok na posedenie. Je to síce menšia investícia, ale môžu to byť dobre vynaložené peniaze. Pretože pamätajte: spokojní zamestnanci sú produktívni zamestnanci.

5. Zameranie na svetlo a hluk

Len málo vecí je pre našu pohodu dôležitejších ako prístup k dennému svetlu. Dobrá úroveň osvetlenia naviac pomáha znížiť náklady na osvetlenie. Pri zariaďovaní priestoru myslite na to, ako dopadá svetlo. Väčšinu pracovných miest sa snažte umiestniť čo najbližšie k oknám pre prirodzené svetlo.
V otvorenom kancelárskom prostredí často vzniká vysoká úroveň hluku, ktorú možno najľahšie odstrániť pomocou paravánov. Zakúpenie stolového paravánu je cenovo dostupným riešením, ktoré okrem ochrany pred nežiaducim hlukom poskytuje aj určité súkromie.

6. Pridajte rastliny a obrazy

Zdobenie stien „skutočným umením“ je pri obmedzenom rozpočte zriedkavo možné. Našťastie existujú aj iné možnosti, napríklad tlač a zarámovanie vlastných fotografií. Ďalším pomerne lacným spôsobom, ako si zariadiť kanceláriu a zútulniť ju, je pridanie živých alebo umelých rastlín: štúdie ukazujú, že prírodné prvky znižujú stres a zlepšujú náladu ľudí.

7. Farba stien prispieva k pohode

Doprajte svojim stenám nový náter. Ľahko tým zmeníte vzhľad a atmosféru svojej kancelárie. Ako hlavnú farbu zvoľte ľubovoľnú farbu s pokojným tónom a kontastnú farbu vyberte z loga spoločnosti.

8. Investujte do šatne

Máte v kancelárii priestor na prezliekanie a sprchovanie? Ak áno, radi by sme vám zagratulovali, pretože kvalitne vybavené šatne sú vnímané zamestnancami ako veľké plus. Mnoho zamestnancov pred prácou športuje, dochádza do práce na bicykli atď. Zdá sa vám to ako zbytočný výdavok? Potom by bolo vhodné pripomenúť, že nahradenie dobrých zamestnancov je určite nákladnejšie.

9. Myslite na kvalitu a záruku

Pri výbere nábytku myslite na dlhodobé ciele. Nákup od renomovaného dodávateľa, ktorý ponúka záruky na výrobky, bude pravdepodobne stáť viac, ale ak sa zmestí do vášho rozpočtu, neváhajte. Výber kvalitných produktov vám ušetrí budúce problémy a z dlhodobého hľadiska bude najlepšou voľbou.

10. Všetko od jedného dodávateľa

Mnohí predajcovia nábytku ponúkajú tým lepšie podmienky, čím väčšia je hodnota objednávky. Preto stojí za zváženie idea kúpiť všetok kancelársky nábytok na jednom mieste. Okrem toho vám dodávateľ, ktorý pozná vaše potreby, môže navrhnúť alternatívne alebo doplnkové produkty a riešenia, ktoré by vás samých nenapadli.

Zhrnutie

Vyberte si dobrú ergonómiu, flexibilný nábytok, dobré osvetlenie a priestrannú kuchynku. Potom je pravdepodobné, že vytvoríte prostredie, v ktorom budú ľudia chcieť pracovať. Nemusí to byť nič zložité.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).