Kancelária zariadená podľa aktivít pre kreatívnu spoluprácu

Kancelária zariadená podľa aktivít pre kreatívnu spoluprácu

Základnou myšlienkou kancelárie založenej na aktivitách je pracovisko rozdelené do zón prispôsobených rôznym typom pracovných úloh. Zamestnanci si vyberajú zóny podľa toho, čo treba urobiť, a v priebehu dňa sa presúvajú medzi rôznymi pracovnými zónami. Čo to vlastne znamená pracovať podľa typu aktivity? Spísali sme pre vás tipy, ako optimalizovať dizajn interiéru kancelárie a vytvoriť riešenie, ktoré bude vyhovovať spôsobu práce vo vašej firme. Kľúčovým slovom je rozmanitosť!

Práca v kancelárii zameranej na jednotlivé aktivity

V kancelárii rozdelenej podľa činností neexistujú pevne dané pracovné miesta, ale zamestnanci si vyberajú, kde budú pracovať, podľa svojich pracovných úloh. Môžu si vybrať prostredie, v ktorom sú najefektívnejší - či chcú pracovať v stoji, sedieť v pokoji na pohovke, sústrediť sa v úplnom tichu alebo vykonávať brainstorming v dynamickom prostredí. Existuje mnoho prostredí, ktoré podporujú vašu osobnosť a úlohy – ide o inovatívny prístup, ktorý často vedie k zvýšeniu pohody, kreativity, produktivity a zdravia.

Flexibilná kancelária alebo kancelária zameraná na aktivity?

Medzi takzvanou flexibilnou kanceláriou a kanceláriou založenou na aktivitách existujú určité podobnosti. Vo flexibilnej kancelárii nemajú zamestnanci vyhradené miesto, ale všetky pracovné miesta sú si podobné. Chýba jasné rozdelenie na rôzne zóny, ktoré sa vyskytuje v pracovisku založenom na konkrétnych aktivitách.

Tip! Skúste našu praktickú kancelársku tašku

Pri zmene miestnosti si musíte vziať svoje veci so sebou. S kancelárskou taškou môžete ľahko prenášať notebook, poznámkový blok, perá, mobilný telefón a ďalšie veci, ktoré počas dňa potrebujete.

Pozitívne účinky kancelárie založené na aktivitách

  • Lepší zdravotný stav: Kancelária založená na aktivitách môže viesť k zlepšeniu zdravia, pretože zamestnanci sa počas dňa prirodzene pohybujú a niekoľkokrát menia pracovné polohy. To je z ergonomického hľadiska vynikajúce.
  • Prispôsobené pracovné prostredie: Zamestnanci môžu prispôsobiť svoje pracovné prostredie aktuálnej pracovnej úlohe, čo prospieva ich pohode aj koncentrácii a produktivite.
  • Efektívnejší pracovný kolektív: Sociálna interakcia sa zvyšuje, pretože je k dispozícii niekoľko prirodzených miest pre krátke i dlhé stretnutia. Pri výškovo nastaviteľnom stole sa dá ľahko stretnúť na rýchlu diskusiu, ak sa objavia otázky.
  • Úspora nákladov: Hybridná práca je rozšírená a vďaka kancelárii založenej na aktivitách bez určeného miesta pre každého zamestnanca je možné často zmenšiť plochu kancelárií a žiadne pracovné miesta nemusia byť prázdne.

Riziká kancelárie založenej na aktivitách

  • Horšia ergonómia: Nemať vlastné miesto na mieru môže zhoršiť ergonomickú situáciu, najmä u tých, ktorí veľmi sedia a pracujú na počítači.
  • Zvýšená úzkosť: Nie každému vyhovuje meniť pracovné prostredie niekoľkokrát denne. U niektorých ľudí to namiesto kreativity vyvoláva stres.
  • Opotrebenie kancelárskeho nábytku: Dbajte na to, aby ste si zaobstarali kvalitný kancelársky nábytok, ktorý vydrží niekoľko denných presunov. Keď sa kancelárske stoličky a stoly dvíhajú a pokladajú zakaždým, keď sa na miesto posadí nový zamestnanec, môže to zvýšiť opotrebenie v porovnaní s tým, keď jeden človek používa rovnaký pracovný priestor každý deň.
  • Hluk: S častejším pohybom a zmenami v kancelárii sa zvyšuje aj hladina hluku. Vhodným plánovaním a opatreniami na zníženie hluku možno tomuto problému účinne čeliť.

FAQ

Kancelárie založené na aktivitách nemajú žiadne pevné pracovné miesta. Namiesto toho si zamestnanci vyberajú pracovný priestor podľa svojich úloh. Existujú rôzne zóny, napríklad zóny pokoja, spoločenské priestory a miesta na stretávanie.
Zamestnanec sa zameriava na aktuálnu úlohu a sám si určí, kde prácu vykonáva. Môže to byť vo väčšom priestore s kolegami, ktorí sú súčasťou tímu, alebo osamote v malej zasadačke.
Bežné rozdelenie je na tiché zóny pre prácu vyžadujúcu intenzívne sústredenie, otvorené kancelárske priestory a aktívne zóny vhodné na diskusie a stretnutia.
Je to miesto v kancelárii, kde si človek môže na krátku dobu sadnúť na krátku debatu s kolegom alebo sa pripraviť na stretnutie či prezentáciu.
AWB (z anglické activity based working) je skratka pre prácu založenú na aktivitách.
Tento spôsob práce môže zlepšiť spoluprácu medzi zamestnancami spoločnosti a zvýšiť kreativitu aj produktivitu.
Napríklad problémy pri vytváraní správneho typu zón, ktoré vyhovujú zamestnancom a úlohám spoločnosti. Zle naplánovaná kancelária založená na aktivitách nepodporuje kreativitu a neposkytuje pokojné pracovné prostredie.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).