Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
Umenie prijímať a dávať konštruktívnu kritiku

Umenie prijímať a dávať konštruktívnu kritiku

Kritika je citlivá téma, najmä na pracovisku. Málokto má rád kritiku, ale spätná väzba je príležitosťou na rozvoj. Či už ste manažér alebo zamestnanec, je dôležité vedieť kritiku dať, ale aj prijať. Ak sa to robí správne, kritika môže zlepšiť spoluprácu a pochopenie pracovnej situácie druhej osoby. Konštruktívna kritika je cenným nástrojom na dosiahnutie pozitívnych zmien na osobnej aj organizačnej úrovni.

FAQ

Konštruktívna kritika poskytuje spätnú väzbu na výkon alebo správanie, aby sa človek mohol zlepšiť. Naproti tomu kritika často zahŕňa negatívne pripomienky k výkonu, správaniu alebo názoru bez poskytnutia návodu, ako sa zlepšiť.
Kritizujte správanie, ale nie osobu. Podeľte sa o svoje postrehy a vysvetlite, čo sa dá zlepšiť. Spätnú väzbu poskytujte pravidelne, a nie len vtedy, keď sa vyskytnú problémy. Potom môžete vytvoriť kultúru neustáleho zlepšovania.
Konštruktívna kritika sa zameriava na správanie alebo výkon, nie na osobu. Jej cieľom je pomôcť človeku zlepšiť sa.
Konštruktívna kritika sa zameriava na správanie alebo výkon, nie na osobu. Jej cieľom je pomôcť osobe zlepšiť sa a prispieva k pozitívnemu pracovnému prostrediu, v ktorom sa zamestnanci cítia povzbudení a motivovaní ďalej sa rozvíjať.
Konštruktívna kritika je typ spätnej väzby, ktorá umožňuje človeku zlepšiť sa. Podeľte sa o svoje postrehy a vysvetlite, čo sa dá zlepšiť. Spätnú väzbu poskytujte pravidelne a nielen vtedy, keď sa vyskytnú problémy. Potom môžete vytvoriť kultúru neustáleho zlepšovania.
Kritizujte správanie, ale nie osobu. Podeľte sa o svoje postrehy a vysvetlite, čo sa dá zlepšiť. Spätnú väzbu poskytujte pravidelne a nielen vtedy, keď sa vyskytnú problémy. Pomôže to vytvoriť pozitívne pracovné prostredie.
Ak máte pocit, že sa s vami na pracovisku zle zaobchádza, oznámte to zamestnávateľovi. Ten má povinnosti vyplývajúce zo zákoníka práce. Okrem iného musí zamestnávateľ rýchlo poskytnúť pomoc a podporu, ak dôjde k šikanovaniu. Ak máte pocit, že to váš problém nevyriešilo, obráťte sa na oblastný inšpektorát práce.
Ako sa vraví, nikdy nevyhoviete všetkým. Pri konštruktívnej kritike sa dokážete posúvať vpred a odstraňovať nedostatky. No ľudia, ktorí dávajú deštruktívnu kritiku si vždy niečo nájdu a v ich očiach budete mať stále iba chyby a nedostatky.
Spätná väzba poskytuje potvrdenie, že vykonaná práca bola uznaná, čo môže byť pozitívna skúsenosť. Ak je spätná väzba prirodzenou súčasťou práce, môže sa zlepšiť interakcia medzi zamestnancami a zvýšiť vzájomné pochopenie perspektív.
Ľudia, ktorí najťažšie prijímajú kritiku, majú často nízke sebavedomie. Aj keď sa kritika týka napríklad pracovných metód, môžu ju brať ako kritiku seba samých, čo v nich vyvoláva zlý pocit.
Pripravte sa a napíšte si jasné argumenty pre to, čo podľa vás nefunguje. Uvádzajte len veci, ktoré sa týkajú vašej vlastnej pracovnej situácie. Dohodnite si stretnutie a konštrutívnu kritiku komunikujte v súkromí.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).