Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
Tipy na vytvorenie harmonického a produktívneho kancelárskeho prostredia - Blog Fridy Ramstedt "Trendenser"

Tipy na vytvorenie harmonického a produktívneho kancelárskeho prostredia - Blog Fridy Ramstedt "Trendenser"

Zariaďovanie kancelárie môže byť skutočnou výzvou. Treba myslieť naozaj na veľa vecí, aby ste vytvorili prostredie, ktoré bude krásne a zároveň funkčné. V tomto článku nájdete moje tipy a rady na vytvorenie pracoviska, kde sa zamestnanci aj návštevníci cítia príjemne.
  1. Jednoduchým spôsobom, ako vniesť do kancelárskeho prostredia viac prírodných prvkov, je pridať rastliny. Neumiestňujte doň len niekoľko rastlín náhodne - snažte sa vytvoriť rozmanitosť tým, že budete meniť tvar a veľkosť listov, aby ste vytvorili harmonickejšiu kompozíciu.

  2. Pridajte detaily z dreva a kameňa. Nábytok, na ktorom je vidieť štruktúru dreva a vzory kameňov, môže pôsobiť upokojujúco a rozbiť hladké povrchy. Dôležité je však správne množstvo. Príliš veľa nepravidelností v miestnosti môže mať opačný účinok a vytvoriť pocit neporiadku.

  3. Premýšľajte o striedaní materiálov aj textúr v miestnosti. Nechajte hladké sklo a maľované povrchy stretnúť sa s drsnejšími textíliami a textúrovanými kobercami, aby ste miestnosti dodali viac charakteru - aj keď sú farby nábytku tón v tóne.

Drevené stoly neodrážajú prichádzajúce denné svetlo tak jasne ako biely povrch a je menej pravdepodobné, že budú spôsobovať oslnenie alebo pohlcovať toľko svetla ako čierne stoly.
  1. Pri práci z domu sa často cítite efektívnejšie, pretože vás nerušia kolegovia. Riešením pre otvorené kancelárie je piužite akustických paravánov a panelov ktoré odfiltrujú šum rozhovorov, ako aj kroky a buchotanie kolegov pracujúcich v blízkosti.

  2. Paravány tiež pomáhajú obmedziť vizuálne vstupy, ktoré sú pre sústredenú prácu dôležitejšie, ako si mnohí uvedomujú. Niekedy stačí vidieť hromady papierov, pracovné úlohy alebo dokonca reč tela niekoho iného, aby ste zareagovali a začali komunikovať.

  3. Vytvorenie oddychovej zóny na spontánne stretnutia v kancelárii, najlepšie mimo pracovných stolov, podporuje tých, ktorí sa potrebujú občas porozprávať, aby sa do oddychovej zóny presunuli - vďaka čomu sa vyhnete bežným rušivým vplyvom v prostredí open space.
  • Vybavte priestor materiálmi, ako sú koberce a čalúnený nábytok, pretože výborne tlmia hluk.

  • Nezabudnite, že police na knihy a otvorené úložné priestory tiež pomáhajú lámať a rozptyľovať zvukové vlny v porovnaní s uzavretými úložnými priestormi, ktoré majú tendenciu zvuk skôr odrážať.

  • Vyberte si správny nábytok. Ak zamestnanci potrebujú súkromie a ticho v otvorenom priestore, kreslo Clear Sound je dokonalým riešením.

  • Vytvorte miesta na spontánne diskusie, telefonáty alebo digitálne stretnutia. Naviac, ak chcete zabrániť rušeniu kolegov, a umiestnite ich ďalej od pracovných stolov.
  1. Na oddelenie priestoru v open space kancelárii možno použiť regály a skrinky ako deliace prvky. Tip. Vyberte si vyberiete skrine na kolieskach, v prípade potreby môžete jednoducho a rýchlo zmeniť ich usporiadanie!

  2. Nízke skrinky a regály v otvorenej kancelárii zlepšujú aj akustiku. Knihy a zakladače rozbíjajú zvuk a znižujú ozvenu.

  3. Skryté úložné priestory môžu pomôcť regulovať zmyslové podnety a znížiť rozptyľovanie. Tým, ktorí sú citliví na neporiadok a majú problémy so sústredením, môžu klasické skrinky s dvierkami a zásuvkami pomôcť skryť veci, ktoré sa práve nepoužívajú, nielen aby vyzerali upratanejšie, ale aj aby na ne nemysleli počas práce na iných veciach.
Viete, na čo sa zamerať pri výbere kancelárskej stoličky? Majte na pamäti tieto tipy, aby vám neunikli žiadne dôležité detaily.

  1. Má stolička nastaviteľnú výšku?
    Výška sedadla kancelárskej stoličky by sa mala pohybovať v rozmedzí 42-55 cm od podlahy po povrch sedadla (v závislosti od vašej výšky a výšky stola, za ktorým sedíte). Zvyčajne to stačí na to, aby ste mohli sedieť s chodidlami na podlahe. Stôl by ste nemali mať príliš nízko, aby ste neohýbali zápästia smerom ku klávesnici. Obrazovka počítača by sa mala nachádzať  v úrovni očí. 

  2. Máte správne držanie tela pri sedení?
    Podopiera stolička váš spodný chrbát alebo sa na nej prepadáte stále nižšie s ohnutým krkom? Aby ste pri práci za stolom uľavili chrbtu, mali by ste mať stoličku, ktorej operadlo sa dotýka hlavne spodnej časti chrbtice, aby ste mohli časť váhy z dolnej časti tela rozložiť na hornú časť tela.

  3. Poskytuje sedadlo stoličky oporu a úľavu celému stehnu?
    V závislosti od dĺžky vašich nôh môžu byť niektoré stoličky príliš úzke alebo príliš široké. Majte tiež na pamäti, že pod kolenom by mal byť voľný priestor veľkosti päste v prednej časti sedáku, t. j. medzi sedadlom a kolenným záhybom. V tomto mieste sú vaše cievy a nervy pomerne plytko uložené, a ak povrch sedadla tlačí na toto miesto, zhoršuje sa krvný obeh, čo môže viesť k rôznym problémom vrátane opuchov dolných končatín a chodidiel.

  4. Sedíte na rovine?
    Vyberte si kancelársku stoličku, na ktorej sa dá nastaviť sklon sedadla. V ideálnom prípade by mal byť predný okraj o niekoľko centimetrov nižšie ako zadný okraj, aby ste pri práci za stolom mohli udržať kostrč opretú o operadlo. Najergonomickejší spôsob práce za stolom nie je sedieť rovno, ale mierne sa nakláňať dopredu.

  5. Môžete meniť svoju pracovnú polohu?
    Je dôležité, aby ste počas dňa z času na čas zmenili pracovnú polohu. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je vybrať si stoličku, ktorá umožňuje otáčanie a sklopenie operadla, keď si chcete urobiť prestávku alebo napríklad dlhšie telefonovať. Ďalším spôsobom je doplniť klasickú kancelársku stoličku o aktívnu stoličku a tieto medzi sebou pravidelne striedať.

  6. Sú vaše ruky odľahčené?
    Opierky rúk, ktoré sa dajú nastaviť vertikálne aj laterálne, môžu pomôcť zmierniť tlak na vaše ruky a svaly krku, ramien a chrbta. Ak na to máte vo svojej kancelárii priestor, takéto kreslo je vhodnejšie, ale je dôležité, aby sa nastavenia dali prispôsobiť vašej postave a výške lakťov. Príliš nízke alebo príliš vysoké opierky rúk môžu narobiť viac škody ako úžitku.

Ako vybrať kancelársku stoličku?
Vedeli ste?
Zmena pracovnej polohy niekoľkokrát počas dňa je kľúčom k zdravšiemu pracovnému životu - preto je dobré ponúknuť rôzne možnosti sedenia, aby zamestnanci mohli striedať sedenie na klasickej kancelárskej stoličke a aktívnej ergonomickej stoličke. Možno si myslíte, že striedanie pracovných polôh nie je veľký problém - ale typický 40-hodinový pracovný týždeň v skutočnosti zodpovedá 2080 hodinám ročne.
Vyššia stabilita v piatich bodoch
Kancelárske stoličky s kolieskami sú stabilnejšie, pretože majú až 5 styčných bodov so zemou. Pri klasických stoličkách so 4 nohami je väčšia pravdepodobnosť, že sa prevrátia alebo na nich stratíte rovnováhu, keď sa hojdáte alebo sa po niečo natiahnete. Ak má základňa stoličky len štyri nohy, stolička by mala byť navrhnutá tak, aby bolo ťažisko čo najnižšie, aby sa predišlo riziku prevrátenia.