Ako skladujete Vaše obchodné tajomstvá?

Nevedieť, kde skladujete obchodné tajomstvá, Vás môže stáť pri krádeži alebo nehode naozaj veľa. Henrik Werner, výkonný riaditeľ veľkej švédskej poisťovne Folksam, vysvetľuje, ako je potrebné byť o krok vpredu a ochrániť dôležité obchodné dokumenty.

Skladujte dokumenty správne

Neradi na to myslíme, no faktom je, že je veľa kritických dokumentov a záznamov, ktoré sa môžu veľmi ľahko stratiť, keď nedávate pozor. Strata záznamov alebo súborov pri požiari, vlámaní alebo potope môže byť pre spoločnosť katastrofou. Preto skladujte svoje dokumenty správne. Henrik Werner vysvetľuje, čo to je “správne skladovanie” z hľadiska poistenia:

– Pri poistení pred krádežou je to povinné skladovanie v trezoroch alebo bezpečnostných skrinkách. Švédsky poisťovnícky trh zaviedol klasifikačný zoznam, ktorý určuje, ktoré typy informácií majú byť skladované v akých typoch bezpečnostných skriniek. Pre prípad požiaru by skrinky mali byť spĺňať minimálne podmienky triedy El 60, čo znamená, že obsah skrinky vydrží bez poškodenia aspoň 60 minút pri sústavnom požiari okolo skrinky.

Nezabudnite na softvér

Spoločnosť má veľa cenných informácií, na ktoré možno nemyslíte. Softvérové licencie môžu stáť veľa peňazí a je preto dôležité ich, ako i softvérové programy, skladovať na rôznych miestach. Zabezpečiť informácie, ktoré so sebou nosia zamestnanci vo forme vedomostí už môže byť náročnejšie – najmä z hľadiska poistenia.

– Ak niekto vyzradí dôverné informácie, ktoré nesmel, musíte potrestať zodpovedného, no je to už následne diskutabilné, keďže sa na priestupok uplatňuje občianskoprávna zodpovednosť, vraví Henrik Werner.

Záloha a kópia na inom mieste

Čo sa týka zálohovania, je dobré si vytvoriť zálohu aspoň raz denne, prípadne častejšie. Záloha by mala obsahovať všetky informácie a fungovať samostatne. Navyše by sa mala uschovávať na inom mieste ako originál – nie na pevnom disku zálohovaného počítača. Toto zaručí, že nie je možné znížiť či stratiť originál aj kópiu zároveň. Neskladovať všetky dôležité informácie na tom istom mieste alebo počítači je základným pravidlom, na ktoré musíte myslieť pri plánovaní systému skladovania Vašich dokumentov.

Toto môže byť obzvlášť dôležité pre spoločnosti, ktoré využívajú patentové dokumenty, ktoré obsahujú veľa cenných obchodných tajomstiev.

– Patent by mal byť registrovaný na príslušnom úrade, no vo všeobecnosti platí, že by mali byť dostupné kópie, uskladnené inde, aby sa zamedzilo zničeniu originálu aj kópie zároveň. Z pohľadu poistenia nie je možné poistiť informácie v hlave.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).