Ako vybrať správne úložné riešenie nielen do kancelárie?

Kto by nechcel mať poriadok na stole a organizovanú kanceláriu? Pre niektorých je to bežná prax, no pre väčšinu z nás je to iba zbožné prianie. Pritom to môžeme všetci jednoducho dosiahnuť výberom správneho, flexibilného úložného riešenia a správnymi pracovnými návykmi.
FLEXIBILNÉ ÚLOŽNÉ RIEŠENIA
Každé pracovné prostredie potrebuje správne úložné riešenie. Aj keď by ste boli ten najorganizovanejší človek na svete, je takmer nemožné vytvoriť poriadok bez kancelárskych skríň, kancelárskych kontajnerov, regálov, či úložných boxov.
Drevené, či kovové skrine sú tým prvým, čo väčšinu ľudí napadne pri pomyslení na uloženie vecí. Preto sú veľmi obľúbené flexibilné kancelárske skrine s možnosťou meniť rozmiestnenie políc. Vďaka tomu si každý môže svoju skriňu prispôsobiť svojim potrebám a šikovne ukryť napríklad aj menšiu tlačiareň alebo skener.
Ďalším významom prvkom, ak napríklad nemáte úplne rovnú podlahu, sú rektifikačné nožičky na nastavenie skrine, aby sa nehýbala. Ak si v skrini chcete ukladať aj citlivejšie dokumenty, ktoré si chcete chrániť, bude najlepšie ak táto skriňa bude aj so zámkom.
Takúto flexibilnú kancelársku skriňu nájdete v našej ponuke aj v trvácnom, kovovom, prevedení pod menom Style a vyzerá takto:

Ak však v kancelárii nemáte dostatok priestoru na otváranie dverí, máme pre vás iné riešenie. Kancelárske skrine s posuvnými dverami. Môžete si vybrať buď drevenú skriňu s posuvnými dverami alebo kovovú skriňu s posuvnými dverami.

Ak potrebujete skriňu umiestniť napríklad za dvere, kde máte veľmi málo miesta pre štandardné kancelárske skrine, prezrite si našu kancelársku skriňu Smart:

Pre kompletný prehľad o uložených veciach budú pre vás kancelárske regály najlepšou voľbou.

MAJTE PO RUKE IBA TO, ČO POTREBUJETE KAŽDÝ DEŇ
Najskôr sa zamyslite, čo všetko na svoju prácu potrebujete z dlhodobého hľadiska a vytvorte si systém. Veci, ktoré spolu súvisia uložte na jedno miesto, pričom zohľadnite aj to, ako často dané veci budete potrebovať. Veci, ktoré potrebujete viackrát mesačne by ste mali mať rýchlo a jednoducho dostupné. Iba veci, ktoré potrebujete každý deň, by mali byť na vašom stole.
SPRÁVNE PRACOVNÉ NÁVYKY
Keď už máte správne úložné riešenie v podobe kovových alebo drevených skríň a viete, ako si máte veci uložiť, zostáva už iba jedna vec - vrátiť všetky veci na svoje miesto po skončení práce. Pretože nezáleží na tom, aké šikovné a flexibilné riešenie na skladovanie dokumentov máte alebo ako dobre ste všetko premysleli a usporiadali, ak nemáte správne postupy na udržiavanie poriadku, ktorý ste na začiatku vytvorili. Ak nevrátite veci, kam patria, poriadok pre vás nebude z dlhodobého hľadiska nikdy udržateľný.
Výborným nápadom je označiť police na skriniach štítkami, vďaka čomu bude pre vás jednoduchšie, nielen nájsť to, čo hľadáte, ale aj dať veci, ktoré ste použili, na správne miesto. Štítkovače sú na to skvelým nástrojom.
V neposlednom rade – raz za čas si skontrolujte váš celý postup. Je to stále v poriadku? Netreba mi zmeniť organizáciu úložných riešení? Ľahko sa môže stať, že sa dokumenty budú hromadiť, kancelárske skrine a kontajnery budú plné a pre vás bude znova ťažké nájsť všetko, čo potrebujete. Mali by ste si vyčleniť aspoň 1 deň v roku na reorganizáciu svojej kancelárie.
Ak sa budete držať vyššie uvedených tipov, vytvoríte dlhodobo udržateľný poriadok, v ktorom sa vyhnete zbytočným stratám času spôsobených hľadaním vecí! Okrem toho sa stanete šťastnejšími a harmonickejšími. Zorganizovanie kancelárskych priestorov vám môže priniesť iba výhody!