Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
E-commerce raketovo rastie - je váš sklad pripravený?

E-commerce raketovo rastie - je váš sklad pripravený?

S rastúcim počtom online nákupov strácajú maloobchodné predajne podstatnú časť tržieb a koncoví zákazníci zohrávajú v dodávateľskom reťazci čoraz dôležitejšiu úlohu. To samozrejme ovplyvňuje váš sklad a jeho fungovanie. Nižšie uvádzame niekoľko krokov, ktoré vám môžu pomôcť optimalizovať skladové procesy tak, aby boli vhodnejšie pre elektronický obchod.
Sklad
Vychystávanie objednávok v sklade
S rastúcim počtom manuálnych úkonov rastie aj potreba praktického vybavenia. Na uľahčenie prepravy tovaru v sklade môžete použiť paletové vozíky, klietkové kontajnery a policové vozíky. Odporúčame tiež zvoliť vychystávacie vozíky, ktoré zamestnancom umožnia prístup k tovaru na vyšších regáloch a jednoduchší proces vychystávania objednávok. Dobre vybavený ergonomický baliaci stôl zvyšuje efektívnosť procesu balenia, pretože všetky baliace materiály sú vďaka nemu ľahko dostupné. Nezabudnite zabezpečiť dostatok vozíkov a stolov, aby vaši zamestnanci nemuseli na svoju prácu čakať a zbytočne strácať čas.

Dôležité je tiež zabezpečiť, aby ste mali k dispozícii správnu škálu skladových regálov. Jasne označené regály vo vhodnej pracovnej výške, plastové boxy pre menšie predmety a skrinky na chemikálie, ak manipulujete s nebezpečným tovarom, pomôžu vytvoriť efektívne, bezpečné a spoľahlivé pracovné prostredie. Ďalším dôležitým aspektom sú odpadkové koše na triedene odpadu. Ak ich máte v blízkosti dostatok, odpadový materiál sa dá rýchlo recyklovať a predíde sa zbytočnému blokovaniu dopravných uličiek odpadom.
Kedy najviac ľudí nakupuje online? Odpoveď: večer a cez víkendy. To znamená, že zamestnanci v sklade majú viac práce ráno a že pondelok je najvyťaženejším dňom v týždni. Predaj v týždni počas Vianoc je úplne iný ako v utorok týždeň pred výplatou vo februári alebo v marci. Otázka teda znie: čo robíte vo svojom sklade, aby ste zvládli tieto extrémne rozdiely v pracovnom zaťažení?

Bez ohľadu na to, či sa spoliehate na vlastné zdroje alebo si občas využijete pomoc dočasných zamestnancov, potrebujete podrobný plán na riadenie počtu zamestnancov počas špičiek a poklesov. Neexistuje iná možnosť, pretože služby zákazníkom sú v e-commerce najdôležitejším aspektom.
Skladový regál
Nemôžeme robiť to, čo sme robili vždy? V minulosti to fungovalo. Jednoduchá odpoveď je nie. Celý proces od objednávky až po doručenie musí byť efektívny, aby ste mali spokojných zákazníkov. Je to ako so skúsenosťami v reštaurácii. Nezáleží na tom, že čašník, ktorý vás privedie k stolu a prijme vašu objednávku, odvádza prvotriednu prácu, ak musíte večne čakať, kým jedlo dorazí na stôl. Už sa sem nevrátite. To isté platí aj pre elektronický obchod: aj keď je webová stránka skvelá a nákupný proces prebieha hladko, aj doručenie musí spĺňať očakávania zákazníkov, aby u vás chceli znova nakúpiť. Je to také jednoduché.