6 tipov k lepšej skladovej logistike

6 krokov k lepšej skladovej logistike

Medzi spokojnými zákazníkmi, ktorí opakovane kupujú produkty vašej spoločnosti, a efektívnym skladom existuje jednoznačná súvislosť. Problémy v sklade často vedú k oneskoreným alebo nesprávnym dodávkam a niekedy aj k poškodeniu samotného tovaru. Ťažkosti tohto druhu môžu viesť k tomu, že sa zákazníci rozhodnú prejsť k inému dodávateľovi, a preto je to dobrý dôvod na posúdenie efektivity skladovej logistiky a rýchle riešenie prípadných problémov.

Kontrola zásob, riadenie zásob a logistika

Digitálny systém riadenia zásob možno použiť na plánovanie nákupu tovaru. Ak chcete uspokojiť dopyt zákazníkov, musíte mať správne výrobky za čo najnižšiu cenu v rovnakom čase, ako sú požadované. Optimalizáciou zásob môžete zvýšiť obrat zásob a vyhnúť sa tomu, aby ste uviazli s nákladnými nadmernými zásobami.

Časté vykládky a nakládky, presná vedomosť o to, čo je na sklade, koľko a kde, si vyžaduje aj systém riadenia zásob. Hladká správa zásob a systematické skladovanie sú nevyhnutné pre správnu skladovú logistiku. Na základe znalosti toku tovaru v sklade by sa malo naplánovať usporiadanie skladu. Prinášame vám naše tipy, ako zabezpečiť, aby mal váš sklad čo najpriaznivejšie podmienky.

Osoba v sklade

Uistite sa, že vaše najpredávanejšie produkty sú ľahko dostupné

Je váš tovar s vysokou (a nízkou) frekvenciou predaja na správnom mieste? Vaše najpredávanejšie výrobky by mali byť ľahko dostupné, nie až na konci skladu, aby vaši zamestnanci nestrácali čas dlhými a zbytočnými cestami. Premýšľajte o tom rovnako ako o svojej kuchyni: kuchynské nože a kávovar, ktoré používate každý deň, sú vonku na linke, poháre a taniere sú v najľahšie dostupných skrinkách a špeciálny mixér, ktorý používate raz za rok je niekde vzadu na vysokej polici! Rovnako je to aj v sklade. Starostlivým plánovaním môžete rýchlo zefektívniť svoje skladovacie a logistické systémy. Miesto pre všetko a všetko na svojom mieste - nikde to neplatí viac ako v sklade. 

Paletový regál

Nezabudnite si ponechať trochu voľného miesta

Kedy bude váš sklad plný? Aby ste mohli ľahko prijať prijatý tovar a uložiť ho na správne miesto, váš sklad by mal byť v ideálnom prípade zaplnený na 80 až 85 %. Získate tak dostatok voľného skladového priestoru a môžete dočasne reorganizovať veci, keď vám prídu veľké dodávky. Nevadí, ak máte občas k dispozícii menej voľného priestoru, ale ak by to bol pravidelný jav, sťaží to každodennú prácu vašich zamestnancov v sklade. V takejto situácii máte dve možnosti: buď môžete efektívnejšie využiť podlahovú plochu a zvýšiť skladovaciu kapacitu dokúpením ďalších regálov, alebo sa presťahovať do väčších priestorov.

Skladové priestory

Prispôsobujte svoje regály meniacim sa potrebám

Zmenil sa druh tovaru, ktorý predávate? Je táto zmena trvalá? Potom je čas prijať opatrenia. Kľúčom k efektívnemu riadeniu skladu je mať vybavenie, ktoré je určené pre tovar, ktorý skladujete. Ak je časť tovaru, ktorý skladujete, malá, ale je uložená na regáloch určených pre iný, väčší tovar, znamená to, že skladujete veľa „vzduchu“. Ak však zmeníte výšku alebo hĺbku políc tak, aby vyhovovala vašim novým požiadavkám, môžete uvoľniť podlahovú plochu pre ďalšie regály a zvýšiť kapacitu svojho skladu.

Ďalším nápadom, ako získať viac z vášho skladu, je naplno využiť výšku stropu a rozšíriť ho smerom nahor. Je však dôležité mať na pamäti, že veľmi hlboké a vysoké regály sťažujú prístup k výrobkom pre vašich skladníkov, ktorí kompletizujú objednávky. Najlepším riešením je rovnováha medzi maximálnym využitím priestoru a dostupnosťou.

Ľudia v sklade

Optimalizácia pracovných podmienok pre zamestnancov skladu

Dostáva v poslednom čase čoraz viac reklamácií a sťažností na nesprávne vychystávanie objednávok a poškodený tovar? Potom je čas pozrieť sa na pracovné podmienky vašich skladníkov, pretože zbytočne dlhé cesty a zložité postupy vychystávania môžu spôsobiť veľa problémov. Ak sa pre ľudí stane vykonávanie ich práce ťažším kvôli okolnostiam, ktoré nemôžu ovplyvniť, môže to často viesť k stresu. Tento typ stresu môže ľahko vyústiť do chýb, ktoré budú zákazníci vnímať ako nekvalitné služby.

Pohoda vašich zamestnancov môže ovplyvniť celý váš podnik. Tým, že im poskytnete správne pracovné podmienky na odvedenie dobrej práce, investujete do kvality a to je z dlhodobého hľadiska jediná správna cesta.

Paletový regál
Skladové priestory

Uistite sa, že máte správne vybavenie

Čo môžete urobiť pre to, aby ste si uľahčili prácu v sklade? Všetko je to o organizovanosti a úspore času. Najvyššou prioritou je, aby každý výrobok mal na regáloch určené miesto, ktoré je jasne označené a ľahko sa hľadá. Dôležité je tiež mať v blízkosti dobre vybavené baliace stoly, ktoré uľahčia balenie produktov. Nezabudnite na dostatok pracovných miest, aby nikto nemusel zbytočne čakať a strácať čas.

Vhodné vozíky a zdvíhacie zariadenia plnia dve funkcie: zefektívňujú prácu a zabezpečujú ergonomické pracovné prostredie, ktoré znižuje riziko úrazov.

Dobrým nápadom je aj umiestnenie odpadkových košov na triedenie odpadu na strategických miestach. To znamená, že odpad sa recykluje hneď a bez straty času. Výsledkom nie sú žiadne odpadky ani plné uličky.


Prečítajte si viac o technikách zdvíhania a o tom, ako správne zdvíhať!
Skladové priestory

Dajte svojim zákazníkom to, čo chcú

Ste niekedy nútení odmietnuť zákazku, pretože sklad nestíha pokryť dopyt? Sú vaše dodacie lehoty niekedy také dlhé, že to vaši zákazníci vzdajú a idú k inému dodávateľovi? Potom je načase konať, zvrátiť tento trend a vytvoriť sklad, ktorý dokáže poskytnúť takú úroveň služieb, akú vaši zákazníci očakávajú.

Bez ohľadu na to, či chcete vyriešiť problém alebo rozmýšľate, ktoré skladové produkty môžu najlepšie vyhovovať vašim potrebám, naši odborníci na skladovanie sú k dispozícii, aby vám pomohli. Naším cieľom je nájsť pre vás to najlepšie skladové riešenie. Žiadna úloha nie je príliš veľká ani malá. Zavolajte nám a urobte prvý krok k optimálnemu skladovému riešeniu, ktoré uspokojí vašich zákazníkov aj zamestnancov.

FAQ

Optimalizácia skladu znamená, že tovar v sklade zodpovedá dopytu zákazníkov. Správne výrobky, v správnom množstve a v správnom čase.
Aby sa predišlo nehodám, náklad musí byť pevne zaistený. Musia sa dodržiavať pravidlá upevnenia nákladu stanovené dopravným úradom.
Sklad hotových výrobkov je sklad, ktorý obsahuje hotové výrobky pripravené na predaj.
Sklad surovín pozostáva zo surovín a materiálu pre výrobné závody.
Pokiaľ je sklad zaplnený na 100 %, je narušená flexibilita a manipulácia. Optimálna naplnenosť skladu je 80-85%.
Miera obratu zásob je meradlom toho, koľkokrát je tovar v zásobách predaný za dané časové obdobie.
Skladový systém je softvér, ktorý slúži na zjednodušenie skladových a logistických operácií vo firmách. Nazýva sa tiež WMS (Warehouse Management System).

Potrebujete poradiť? Kontaktujte nás!

V AJ Produkty sme vždy pripravení pomôcť vám s interiérovým riešením, ktoré bude prispôsobené vašim potrebám. Kontaktujte nás, ak máte akékoľvek otázky o produktoch, dodacích dobách, použitých materiáloch, vizualizáciách, projektoch atď.
Súkromná osoba / Spoločnosť
Vaša správaPríloha

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).