Tipy od fyzioterapeutky: Ako zlepšiť pracovné prostredie?

Tipy od fyzioterapeutky: Ako zlepšiť pracovné prostredie?

Väčšina ľudí si myslí, že faktory, ktoré ovplyvňujú zdravie na pracovisku sú iba tie, ktoré podporujú duševnú pohodu zamestnancov. V dnešnom článku však chceme zdôrazniť aj význam fyzického pracovného prostredia pre udržateľné zdravie. Požiadali sme preto fyzioterapeutku a odborníčku na ergonómiu Ericu von Sicard, aby nám poradila, čo môžeme zlepšiť v rámci fyzického pracovného prostredia. Pozrite sa, aké odporúčania sú relevantné pre vašu kanceláriu.

Aké sú faktory fyzického zdravia?

Stručne povedané, faktory fyzického zdravia sú také podmienky, ktoré nám umožňujú cítiť sa v práci dobre. Môže to byť ergonomická stolička, dobré osvetlenie alebo možnosť prispôsobiť si prácu špecifickým potrebám. Zdravotné faktory nám umožňujú cítiť sa dobre a podávať dobré pracovné výkony. Dôsledné, dlhodobé a aktívne využívanie faktorov ochrany zdravia zvyšuje šance na vytvorenie dobrého pracovného prostredia a zníženie práce neschopnosti zamestnancov.

Tu je zoznam piatich faktorov fyzického zdravia podľa Eriky von Sicard:

výškovo nastaviteľný stôl

1. Zmeny pracovných polôh

Naše telo je stvorené na pohyb a zmena pracovnej polohy je kľúčom k zdravšiemu pracovnému životu. Pohyb podporuje krvný obeh, čo následne zlepšuje naše kognitívne schopnosti. Preto je prospešné mať pracovisko, kde si ľudia môžu vybrať, či budú stáť alebo sedieť, a v prípade sedenia mať rovnako na výber viacero možností v podobe ergonomických a aktívnych stoličiek. To platí aj vtedy, keď sa časť práce vykonáva doma, ako v prípade hybridnej práce.

Používajte podložku pre prácu v stoji, organizér na dokumenty a ďalšie praktické doplnky, ktoré vám umožnia pracovať uvoľnene a pohodlne. Nezabudnite si z času na čas urobiť krátku prestávku, aby ste si vydýchli a uvoľnili krk a ramená.

nastaviteľný stôl Modulus

TIP! Výškovo nastaviteľný stôl

Zmena pracovných polôh medzi sedením a prácou v stoji je ideálny spôsob, ako počas dňa v kancelárii udržiavať svoje telo v pohybe. K dispozícii sú v rôznych farbách, tvaroch a veľkostiach a všetky majú jedno spoločné: sú investíciou pre vaše zdravie.

Všetky výškovo nastaviteľné stoly nájdete tu

2. Príjemné, tiché prostredie

Len málo vecí ovplyvňuje pracovné prostredie tak negatívne ako rušivý hluk. Tým však netrpí len vaša práca, ale zvýšené úsilie o sústredenie môže spôsobiť napätie v krku a ramenách a dokonca aj bolesti hlavy. Riešením je blokovať a pohlcovať zvuk v miestnosti pomocou mäkkých materiálov, ako sú paravány, čalúnený nábytok, koberce a akustické panely.

Jedným z tipov je vytvoriť „tiché miestnosti“ na sústredenú prácu a „miestnosti na rozprávanie“ na telefonické hovory a videokonferencie, aby kolegovia neboli rušení.

Kancelária
práca v home office

3. Správne osvetlenie

Dobré osvetlenie je predpokladom dobrej pohody, pomáha nám lepšie vidieť a pracovať. Umiestnite pracovný stôl tak, aby ste mali úžitok z prichádzajúceho denného svetla, ale zároveň sa vyhli svetlu od počítačových obrazoviek. Majte na pamäti, že stropné osvetlenie by malo byť rovnomerne rozložené a malo by dopadať priamo pred telo, aby ste sa vyhli tieňom. Kombinujte stropné osvetlenie so stolovými lampami.

Máte v kancelárii správne osvetlenie? Odpoveď vám môže dať nasledovný test. Položte si ruky na oči. Ak sa cítite príjemnejšie s rukami cez oči, znamená to, že je potrebné zlepšiť osvetlenie v miestnosti.

Tip: V zime sa počas obednej pauzy vyberte na prechádzku, aby ste mali možnosť doplniť energiu z denného svetla.

4. Priestor na spoločné stretnutia

Ľudia sú spoločenské tvory a najlepšie sa cítime, keď sme v interakcii s ostatnými. Pozitívne pocity môžeme ľahko posilniť vytvorením príjemného spoločného priestoru na kávu, obed a prestávky s kolegami. Zvážte, či salónikoch a jedálňach neurobíte zóny bez telefónov, pretože tak budeme otvorenejší konverzáciám a aktivitám okolo vás. Jedným z tipov je budovanie komunity prostredníctvom hry pridaním napríklad pingpongu alebo stolného futbalu.

Nezabudnite, že aj kolegovia, ktorí pracujú z domu, sa musia cítiť ako súčasť tímu. Online prestávky na kávu sú skvelým spôsobom, ako zapojiť všetkých pracovníkov bez ohľadu na to, odkiaľ pracujú.

vstupné priestory
oválna sedačka

TIP! Pohovky na všetky príležitosti

Pohodlné sedenie pre návštevy, alternatívny pracovný priestor alebo príjemné miesto na stretnutie počas prestávok na kávu - pohovky môžu v kancelárii plniť mnoho funkcií a v závislosti od vašich potrieb môžu vyzerať rôzne. Čo očaváte od recepcie, oddychovej zóny či otvorenej kancelárie?

Prezrite si naše pohovky tu

open space kancelaria

5. Príležitosť byť sám sebou

Nie každý má rád prácu v open space kancelárii. Niektorí ľudia sa v takomto prostredí cítia nepríjemne a majú problém podať čo najlepší výkon, a preto sú potrebné alternatívy. V ideálnom prípade by mal byť každý pracovný priestor prispôsobený potrebám jednotlivca, aby mal svoj vlastný priestor a súkromie, ktoré potrebuje. To sa dá ľahko dosiahnuť pridaním paravánov a použitím šikovných úložných riešení v podobe kancelárskych skríň na ďalšie oddelenie pracovných miest.

Ďalším tipom na nerušenú prácu je zarezervovať si rokovaciu miestnosť. Tak sa môžete s istotou plne sústrediť na svoju prácu.

Výskum zdravotných faktorov

V rámci výskumného projektu Zdravie a budúcnosť sa skúmali charakteristiky verejných pracovísk so zdravými zamestnancami a podobne sa skúmali aj súkromné spoločnosti, aby sa zistilo, čo robí niektoré pracoviská zdravšími ako iné. Porovnávali sa pracoviská s nízkou a vysokou mierou práce neschopnosti, aby sa zistilo, ako sa tým s nízkou mierou práce neschopnosti darí znižovať absenciu. Štúdia zistila, že na pracoviskách so zdravými zamestnancami sú faktory fyzického a duševného zdravia približne rovnaké.

Čo sa skrýva pod pojmom ergonómia?

Zhrnutie

Tento článok poukazuje na dôležitosť zohľadnenia faktorov fyzického zdravia na pracovisku s cieľom podporiť pohodu a trvalé zdravie zamestnancov. Fyzioterapeutka a ergonómka Erica von Sicardová uviedla niektoré z týchto faktorov vrátane ponuky rôznych pracovných polôh pre lepšiu cirkuláciu krvi, dôležitosť príjemného svetla a zvuku, podpory sociálnej interakcie prostredníctvom spoločných priestorov a dostatku úložných možností pre pohodlné a organizované pracovné prostredie. Štúdie tiež ukazujú, že na pracoviskách, ktoré sa zameriavajú na faktory fyzického a duševného zdravia, sú zamestnanci zdravší a majú menej dní práceneschopnosti.

Máte otázku? Sme tu pre vás!

Ak potrebujete pomoc s vybavením svojho pracoviska, neváhajte nás kontaktovať. Naši obchodní zástupcovia majú rozsiahle znalosti v oblasti dizajnu pracovísk a radi vám pomôžu!

FAQ

Pozitívna pracovná klíma s dobrými ergonomickými podmienkami, príjemné zdravé prostredie, vzájomný rešpekt a jasné vedenie sú silnými faktormi, ktoré prispievajú k pohode a spokojnosti zamestnancov, a tým aj k lepším výkonom.
Zdravé pracovisko je miesto, kde má každý pracovník dobré podmienky na to, aby sa cítil fyzicky a psychicky dobre a mohol podávať dobré pracovné výkony.
Faktory duševného zdravia súvisia s duševným zdravím a pohodou. Patria k nim napríklad dobré sociálne vzťahy, dostatok času na regeneráciu a bezpečnosť.
zamestnávatelia a ktorá zahŕňa prieskum, organizáciu a monitorovanie každodennej práce v podniku s cieľom vytvoriť dobré pracovné prostredie. SAM je definovaný v predpisoch švédskeho úradu pre pracovné prostredie AFS 2001:1 ako "práca zamestnávateľa pri prieskume, realizácii a monitorovaní podniku tak, aby sa predchádzalo zlému zdravotnému stavu a pracovným úrazom a aby sa dosiahlo uspokojivé pracovné prostredie".
Medzi rizikové faktory patrí stres, vysoká hladina hluku, zle navrhnuté pracoviská a nedostatok informácií a bezpečnosti.

Potrebujete poradiť? Kontaktujte nás!

V AJ Produkty sme vždy pripravení pomôcť vám s interiérovým riešením, ktoré bude prispôsobené vašim potrebám. Kontaktujte nás, ak máte akékoľvek otázky o produktoch, dodacích dobách, použitých materiáloch, vizualizáciách, projektoch atď.
Súkromná osoba / Spoločnosť
Vaša správaPríloha