Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
Tipy od fyzioterapeutky: Ako zlepšiť pracovné prostredie?

Tipy od fyzioterapeutky: Ako zlepšiť pracovné prostredie?

Väčšina ľudí si myslí, že faktory, ktoré ovplyvňujú zdravie na pracovisku sú iba tie, ktoré podporujú duševnú pohodu zamestnancov. V dnešnom článku však chceme zdôrazniť aj význam fyzického pracovného prostredia pre udržateľné zdravie. Požiadali sme preto fyzioterapeutku a odborníčku na ergonómiu Ericu von Sicard, aby nám poradila, čo môžeme zlepšiť v rámci fyzického pracovného prostredia. Pozrite sa, aké odporúčania sú relevantné pre vašu kanceláriu.
výškovo nastaviteľný stôl
nastaviteľný stôl Modulus
Kancelária
práca v home office
vstupné priestory
oválna sedačka
open space kancelaria
V rámci výskumného projektu Zdravie a budúcnosť sa skúmali charakteristiky verejných pracovísk so zdravými zamestnancami a podobne sa skúmali aj súkromné spoločnosti, aby sa zistilo, čo robí niektoré pracoviská zdravšími ako iné. Porovnávali sa pracoviská s nízkou a vysokou mierou práce neschopnosti, aby sa zistilo, ako sa tým s nízkou mierou práce neschopnosti darí znižovať absenciu. Štúdia zistila, že na pracoviskách so zdravými zamestnancami sú faktory fyzického a duševného zdravia približne rovnaké.

Čo sa skrýva pod pojmom ergonómia?
Tento článok poukazuje na dôležitosť zohľadnenia faktorov fyzického zdravia na pracovisku s cieľom podporiť pohodu a trvalé zdravie zamestnancov. Fyzioterapeutka a ergonómka Erica von Sicardová uviedla niektoré z týchto faktorov vrátane ponuky rôznych pracovných polôh pre lepšiu cirkuláciu krvi, dôležitosť príjemného svetla a zvuku, podpory sociálnej interakcie prostredníctvom spoločných priestorov a dostatku úložných možností pre pohodlné a organizované pracovné prostredie. Štúdie tiež ukazujú, že na pracoviskách, ktoré sa zameriavajú na faktory fyzického a duševného zdravia, sú zamestnanci zdravší a majú menej dní práceneschopnosti.

Ak potrebujete pomoc s vybavením svojho pracoviska, neváhajte nás kontaktovať. Naši obchodní zástupcovia majú rozsiahle znalosti v oblasti dizajnu pracovísk a radi vám pomôžu!

FAQ

  • Pozitívna pracovná klíma s dobrými ergonomickými podmienkami, príjemné zdravé prostredie, vzájomný rešpekt a jasné vedenie sú silnými faktormi, ktoré prispievajú k pohode a spokojnosti zamestnancov, a tým aj k lepším výkonom.
  • Zdravé pracovisko je miesto, kde má každý pracovník dobré podmienky na to, aby sa cítil fyzicky a psychicky dobre a mohol podávať dobré pracovné výkony.
  • Faktory duševného zdravia súvisia s duševným zdravím a pohodou. Patria k nim napríklad dobré sociálne vzťahy, dostatok času na regeneráciu a bezpečnosť.
  • zamestnávatelia a ktorá zahŕňa prieskum, organizáciu a monitorovanie každodennej práce v podniku s cieľom vytvoriť dobré pracovné prostredie. SAM je definovaný v predpisoch švédskeho úradu pre pracovné prostredie AFS 2001:1 ako "práca zamestnávateľa pri prieskume, realizácii a monitorovaní podniku tak, aby sa predchádzalo zlému zdravotnému stavu a pracovným úrazom a aby sa dosiahlo uspokojivé pracovné prostredie".
  • Medzi rizikové faktory patrí stres, vysoká hladina hluku, zle navrhnuté pracoviská a nedostatok informácií a bezpečnosti.