Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
Leadership založený na dôvere

Leadership založený na dôvere

Ako vytvoriť motivovaný a oddaný pracovný tím v rýchlo sa meniacom svete? Odpoveďou na túto otázku - a katalyzátorom úspechu na pracovisku - môže byť vedenie založené na dôvere, ktoré sa zameriava na otvorenosť, dôveru a rešpekt. Čo však vlastne znamená používať leadership založený na dôvere a aké sú jeho potenciálne výhody a nevýhody na pracovisku?
Prostredie kancelárie
  1. Vedenie založené na dôvere podporuje angažovanosť a motiváciu zamestnancov. Keď sa zamestnanci cítia byť ocenení a majú zodpovednosť, je pravdepodobnejšie, že vynaložia maximálne úsilie a zvýšia svoju produktivitu.
  2. Tento model môže tiež podporiť inovácie a kreativitu. Keď sa členovia tímu cítia bezpečne a dôverujú vedeniu, je pravdepodobnejšie, že sa podelia o nové nápady, odvážia sa experimentovať a prevezmú vlastnú iniciatívu.
  3. Na pracovisku, kde si navzájom dôverujete, je bezpečné a pozitívne pracovné prostredie viac-menej automatické. To zvyšuje pohodu a zároveň znižuje stres medzi zamestnancami.
  1. Zavedenie leadershipu založeného na dôvere môže trvať dlho a vyžaduje si prax, čas a trpezlivosť zo strany manažérov aj zamestnancov. Dôvera sa môže aj ťažko budovať, najmä ak bolo vedenie predtým jasne hierarchické, a môže sa ľahko stratiť.
  2. Vždy existuje riziko, že zamestnanci zneužijú dôveru, o ktorú pri vedení založenom na dôvere ide. S väčšou nezávislosťou a autoritou sa môže dôvera zneužiť na osobný prospech.
  3. Podstatnou súčasťou vedenia založeného na dôvere je schopnosť spolupracovať, čo nie je každého šálka kávy. Pre vedúcich pracovníkov môže byť veľkou výzvou presvedčiť všetkých zamestnancov, aby pochopili význam spolupráce.

FAQ

  • NPM alebo New Public Management je súhrnný pojem pre reformy riadenia a správy vo verejnom sektore, ako sú nemocnice a školy. Tieto metódy sú často inšpirované súkromnýn sektorom.
  • Delegácia pre dôveru pracovala v rokoch 2016 - 2020 na šírení poznatkov o tom, ako by vládne agentúry mohli rozvíjať riadenie založené na dôvere vo svojich vlastných organizáciách a ako by sa skúsenosti z ideového a operačného rozvoja mohli zdieľať aj po skončení existencie organizácie.
  • Dôvera zvyčajne vytvára dôveru, takže ak ako manažér dáte jasne najavo, že svojim zamestnancom dôverujete, je podstatne väčšia šanca, že vám budú dôverovať. Dôvera zvyšuje pravdepodobnosť, že väčšina ľudí bude chcieť podávať dobré výkony a správať sa dobre.
  • Model riadenia je spoločný rámec, ktorý vysvetľuje, ako organizácia riadi a monitoruje svoju činnosť. Jeho cieľom je vytvoriť také podmienky, aby všetci zamestnanci konali v súlade so stratégiou.