Kancelária zariadená podľa aktivít pre kreatívnu spoluprácu

Kancelária zariadená podľa aktivít pre kreatívnu spoluprácu

Základnou myšlienkou kancelárie založenej na aktivitách je pracovisko rozdelené do zón prispôsobených rôznym typom pracovných úloh. Zamestnanci si vyberajú zóny podľa toho, čo treba urobiť, a v priebehu dňa sa presúvajú medzi rôznymi pracovnými zónami. Čo to vlastne znamená pracovať podľa typu aktivity? Spísali sme pre vás tipy, ako optimalizovať dizajn interiéru kancelárie a vytvoriť riešenie, ktoré bude vyhovovať spôsobu práce vo vašej firme. Kľúčovým slovom je rozmanitosť!

Riziká kancelárie založenej na aktivitách

  • Horšia ergonómia: Nemať vlastné miesto na mieru môže zhoršiť ergonomickú situáciu, najmä u tých, ktorí veľmi sedia a pracujú na počítači.
  • Zvýšená úzkosť: Nie každému vyhovuje meniť pracovné prostredie niekoľkokrát denne. U niektorých ľudí to namiesto kreativity vyvoláva stres.
  • Opotrebenie kancelárskeho nábytku: Dbajte na to, aby ste si zaobstarali kvalitný kancelársky nábytok, ktorý vydrží niekoľko denných presunov. Keď sa kancelárske stoličky a stoly dvíhajú a pokladajú zakaždým, keď sa na miesto posadí nový zamestnanec, môže to zvýšiť opotrebenie v porovnaní s tým, keď jeden človek používa rovnaký pracovný priestor každý deň.
  • Hluk: S častejším pohybom a zmenami v kancelárii sa zvyšuje aj hladina hluku. Vhodným plánovaním a opatreniami na zníženie hluku možno tomuto problému účinne čeliť.

FAQ

Kancelárie založené na aktivitách nemajú žiadne pevné pracovné miesta. Namiesto toho si zamestnanci vyberajú pracovný priestor podľa svojich úloh. Existujú rôzne zóny, napríklad zóny pokoja, spoločenské priestory a miesta na stretávanie.
Zamestnanec sa zameriava na aktuálnu úlohu a sám si určí, kde prácu vykonáva. Môže to byť vo väčšom priestore s kolegami, ktorí sú súčasťou tímu, alebo osamote v malej zasadačke.
Bežné rozdelenie je na tiché zóny pre prácu vyžadujúcu intenzívne sústredenie, otvorené kancelárske priestory a aktívne zóny vhodné na diskusie a stretnutia.
Je to miesto v kancelárii, kde si človek môže na krátku dobu sadnúť na krátku debatu s kolegom alebo sa pripraviť na stretnutie či prezentáciu.
AWB (z anglické activity based working) je skratka pre prácu založenú na aktivitách.
Tento spôsob práce môže zlepšiť spoluprácu medzi zamestnancami spoločnosti a zvýšiť kreativitu aj produktivitu.
Napríklad problémy pri vytváraní správneho typu zón, ktoré vyhovujú zamestnancom a úlohám spoločnosti. Zle naplánovaná kancelária založená na aktivitách nepodporuje kreativitu a neposkytuje pokojné pracovné prostredie.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).