Kancelária zariadená podľa aktivít

Rozlúčte sa s pevnými stolmi a privítajte nový, kreatívny spôsob práce. Kancelária zariadená podľa aktivít je v poslednom čase predmetom mnohých diskusií. Asi si vravíte: „Čo si mám pod tým predstaviť?“ Nezúfajte. Dôkladne Vám tento pojem vysvetlíme a poradíme Vám, ako zariadiť kanceláriu tak, aby to vyhovovalo Vašej práci. Kľúčovým slovom je rozmanitosť.
Výber pracovného prostredia
V kancelárii zariadenej podľa aktivít zamestnanci nemajú svoje pevné miesto. Môžu si vybrať kde chcú pracovať na základe aktuálnej úlohy. Miesto si vyberajú podľa toho, kde sa cítia najproduktívnejší. Môžu napríklad kombinovať sedenie a státie vďaka výškovo nastaviteľným stolom, sedieť na mäkkej pohovke, plne sa sústrediť v úplnom tichu alebo brainstormovať v dynamickom prostredí. Týmto inovatívnym prístupom dokážete vytvoriť rozmanité pracovné prostredie, ktoré rozvíja kreativitu, a vedie k vyššej produktivite a spokojnosti.
Nové podmienky pre efektívnu prácu
Kancelária zariadená podľa aktivít nie je len o nových dispozičných riešeniach, ale aj o zmenách v pracovných podmienkach, nakoľko moderné technológie znižujú potrebu pevných pracovných miest. Vďaka internetu môžeme vykonávať našu prácu bez ohľadu na to, kde sme - prostredníctvom našich telefónov, tabletov, notebookov alebo cloudových služieb. Z ergonomického hľadiska, je tento typ kancelárie ideálny, nakoľko tu časté meniace sa držanie tela a striedanie z jedného prostredia do druhého počas pracovného dňa.
Začnite analýzou aktivít a úloh, ktoré budú na pracovisku vykonávané. Na základe analýzy potom vytvoríte vlastné, unikátne riešenie.
Popremýšľajte nad nasledujúcimi otázkami:
• Aké sú Vaše potreby a ako môže zmena interiéru podporiť Vašu prácu?
• Ako sa Vám pracuje dnes a ako by ste chceli pracovať v budúcnosti?
Vytvorte tiché a spoločenské zóny
Kancelárie zariadené podľa aktivít zvyčajne disponujú tromi zónami: tichou, strednou a aktívnou zónou. Tichá zóna je ideálna pre hovory či stretnutia, ktoré si vyžadujú vysokú úroveň sústredenia alebo súkromia. V strednej zóne sedíte a pracujete spolu so svojimi kolegami, čo sa pripomína open-office. V aktívnej zóne je mnoho priestoru pre diskusie či tvorivé skupinové práce. Všetko závisí od toho, v akom prostredí sa Vám najlepšie pracuje.
Vyberte si flexibilný nábytok
Kancelária zariadená podľa aktivít vychádza z flexibilných riešení, ktoré môžu byť použité rôznymi spôsobmi pre rôzne potreby. Pomocou výškovo nastaviteľných stolov a vyšších barových stolov môžete vytvoriť priestor pre spontánne stretnutia, pričom rozšírením zariadenia o mäkký nábytok pre recepciu nič nepokazíte.
Poskytnite zamestnancom rôzne možnosti sedenia, ako ergonomické kancelárske stoličky, balančné či Pilates stoličky, ktoré posilňujú svaly trupu. Nezabudnite taktiež na zvuk absorbujúce paravány a stolové prepážky.
Na záver 5 hlavných výhod kancelárie zariadenej podľa aktivít:
- Zvýšená flexibilita -> Interiér je pripravený pre prijímanie nových ľudí.
- Práca v zóne, ktorá Vám najviac vyhovuje.
- Nižšie náklady na zariadenie kancelárie, vďaka efektívnejšiemu využívaniu priestorov.
- Zamestnanci sa cítia v práci lepšie, a keď majú zamestnanci radi svoju prácu, firma je úspešná.
- Posilňuje meno spoločnosti a láka tvorivých a inovatívnych ľudí.