Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
Tipy od HR manažérky: home office

Tipy od HR manažérky: home office

S našou HR manažérkou, Else-Marie Lång, sme sa rozprávali o tom, čo znamená pracovať štýlom home office.
Koncept home office sa počas pandémie stal bežnejším, aby sa uľahčila situácia zamestnávateľom aj zamestnancom. Myslím si, že počas tohto obdobia mnohí zamestnávatelia nezvážili žiadne dlhodobé dôsledky. Bolo to skúšobné obdobie pre obe strany.

Trvalý home office znamená, že obe strany sa musia dohodnúť na tom, aké budú pracovné podmienky, čo by malo byť upravené v pracovnej zmluve, a tiež pochopiť všetky problémy týkajúce sa pracovného prostredia.
  Pre mnohých zamestnancov bol home office jednoznačne prínosom. Veľkú výhodu predstavovala napríklad úspora času, ktorý by strávili dochádzaním do práce, možnosť vyzdvihnúť svoje deti načas alebo pracovať osamote a možnosť lepšie sa sústrediť. Ďalšou výhodou je možnosť organizovať si pracovný deň do určitej miery sám.

Pre iných to bolo náročné. Napríklad pre tých, ktorí bývajú v malom dome, majú počas dňa doma deti alebo majú partnerov, ktorí tiež pracujú z domu. Môže byť ťažké určiť hranicu medzi prácou a voľným časom a nakoniec môžete pracovať aj po večeroch a cez víkendy.

Pre podniky vzniká riziko, keďže práca na diaľku môže viesť k problémom v komunikácii medzi oddeleniami, skupinami a jednotlivcami. Pri práci na diaľku sa niekedy stáva, že informácie prúdia len jedným smerom, zhora nadol, a komunikácia medzi kolegami sa môže zhoršiť.