Význam team-buildingových a spoločenských aktivít pri práci z domu

Význam team-buildingových a spoločenských aktivít pri práci z domu

Vytvorenie firemnej kultúry pri práci na diaľku môže byť náročné. So správnymi nástrojmi a štruktúrou však môžete zvládnuť aj tie najväčšie prekážky. Ako teda vytvoriť firemnú kultúru so zamestnancami na home office?
Vedúci pracovníci by mali na začiatok stanoviť jasnú štruktúru a pravidlá, ktoré budú pre jednoduché a pre všetkých zrozumiteľné. Výbornými spoločenskými aktivitami sú napríklad virtuálna prestávka na kávu v stanovený deň v týždni, spoločné online workshopy a obedy či iné online stretnutia relevantné pre vašu firmu. Ďalším dobrým tipom je mať komunikačný kanál na internú komunikáciu. Založte skupinový chat, kde sa môžete „digitálne socializovať“ so svojimi kolegami. Vytvorí sa tak komunita a stane sa priestorom na malé rozhovory a nezáväznú konverzáciu, akú by ste robili, keby ste na niekoho narazili v kancelárii.

Online meetingy organizujte tak, aby sa každý mohol zúčastniť za rovnakých podmienok a cítil sa videný a vypočutý.
Stanovte si pracovný harmonogram s pevným pracovným časom. Je dôležité, aby boli všetci k dispozícii počas najdôležitejších hodín pracovného dňa a mohli si rezervovať meetingy kvôli spolupráci. Napríklad ak máte obed v rovnakom čase ako kolegovia, môžete mať spoločné online obedy ako spoločenskú aktivitu.

Dôležitá je aj fyzická aktivita, ktorú mnoho ľudí pri práci z domu zanedbáva. Ak máte dobrý kolektív, naplánujte si s kolegami 10-minútové prestávky, kde sa všetci spoja a budú precvičovať jednoduché strečingové a pohybové cvičenia, pri ktorých sa môžete navzájom povzbudiť, zasmiať a uvoľniť. Ukončite pracovný týždeň niečím zábavným, napríklad piatkovým vedomostným kvízom, ktorý určite podporí tímového ducha.