Tipy od HR manažérky: hybridná práca

Tipy od HR manažérky: hybridná práca

Rozprávali sme sa s Else-Marie Lång, našou HR manažérkou o tom, ako má vyzerať hybridná práca.

Čo znamená hybridná práca?

Hybridná práca znamená, že pracujete čiastočne štýlom home office a čiastočne z kancelárie. Miesta, z ktorých pracujete, si môžete vyberať a striedať tak, ako vám vyhovuje. O tom, kde pracujete, rozhodujú vaše momentálne potreby. Niekedy je najlepšie pracovať doma, inokedy v kancelárii a niektoré dni možno v kaviarni alebo v coworkingu. Rozdiely medzi fyzickou a digitálnou prítomnosťou sa vytrácajú a výhody siahajú od väčšej slobody a menšieho počtu dochádzaní do práce až po nižšie nájmy kancelárskych priestorov a spokojnejších zamestnancov.


S akými výhodami a výzvami ste sa stretli pri práci v hybridnej kancelárii?

Výhody

Hybridná kancelária poskytuje flexibilitu pre zamestnancov aj zamestnávateľov. Zamestnanci získavajú väčšiu slobodu pri rozhodovaní o tom, kde budú pracovať. Toto zníženie nárokov na kancelárske priestory je dobrou správou aj pre náklady spoločnosti.

Možnosť ponúknuť určitý druh flexibility bude nutnosťou pre spoločnosti, ktoré chcú byť atraktívnym a konkurencieschopným zamestnávateľom. Možnosť vybrať si, kde chcete pracovať, je pre mnohých ľudí pri hľadaní nového zamestnania dôležitá.
 
Výzvy 

Jednou z výziev je vymyslieť, ako zapojiť všetkých zamestnanacov bez ohľadu na to, kde sa fyzicky nachádzajú. Musíte mať dobre zvládnuté postupy na komunikáciu a rozhodovanie. Musíte tiež zabezpečiť spoľahlivé technické zabezpečenie bez toho, aby ste stratili dôležité sociálne kontakty.

Bezpečnosť osobných údajov je dôležitejšia ako kedysi. S nárastom hybridnej práce je dôležité dbať na online bezpečnosť a byť si vedomý všetkých hrozieb, ktoré vyplývajú z faktu, že človek môže pracovať odkiaľkoľvek.

Výskum ukazuje, že hrozí riziko, že firemné benefity dostanú väčšinou tí, ktorí sú v kancelárii, pretože sú viditeľnejší pre manažéra aj ostatných zamestnancov. Podniky musia veľmi dbať na to, aby sa so všetkými zamestnancami zaobchádzalo rovnako.

Existujú aj zdravotné riziká, pretože napríklad duševné choroby sa ťažšie odhaľujú, keď zamestnanec nie je neustále v kancelárii.

Manažér sa stane skôr moderátorom tímovej práce než niekým, kto kontroluje a riadi. Je dôležité byť mimoriadne ostražitý, keď sa nestretávate s každým na dennej báze.

Ako bola hybridná práca interpretovaná? (z domu, odkiaľkoľvek chcete, flexibilita pracovného času) 

Hybridná práca nie je niečo úplne nové alebo vynález posledných rokov, ale v súčasnosti je viac akceptovaná. Znamená to, že zamestnanci pracujú niekoľko dní z domu alebo z iného miesta a niekoľko dní v týždni z kancelárie.

Bez ohľadu na to, kde pracujete, by mali platiť rovnaké pravidlá, postupy a zásady. Ak to tak nie je, mala by sa v jednotlivých prípadoch vytvoriť individuálna dohoda.


Aký je váš najlepší tip na hybridnú prácu?

Dobre premyslený plán!

Šéf by mal spolu so zamestnancami sformulovať vzájomnú dohodu o hybridnej práci a o tom, čo z nej vyplýva. Definujte, čo hybridná kancelária obnáša: ako často musíte byť v kancelárii, ako nahlasovať PN, ako zabezpečiť, aby ľudia neočakávali, že budú k dispozícii v každom čase, ako zabezpečiť, aby sa všetci zamestnanci cítili zapojení do procesov, ako a čo robiť v kancelárii.

Šéf a zamestnanci majú spoločnú zodpovednosť za to, aby na rôznych pracoviskách bolo vyhovujúce pracovné prostredie, IT bezpečnosť atď.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).