Bez DPH
Doprava zadarmo pri nákupe nad € 30
14 dní na vrátenie tovaru
Možnosť platby na faktúru
Záruka 7 rokov
Prispôsobte triedu deťom s neurovývinovými poruchami

Prispôsobte triedu deťom s neurovývinovými poruchami

Na deti sa v škole kladú nové a vysoké nároky - často neprimerané pre deti s ADHD, autizmom, dyslexiou atď. Tlak na deti, aby sa prispôsobili školským normám, zvyšuje stres a len zhoršuje ich príznaky. Zvrátenie tohto stavu a prispôsobenie škôl potrebám žiakov s neurovývinovými poruchami vedie ku kvalitnejšiemu vzdelávaniu pre všetkých.

Okrem miest na sedenie pre celú triedu by mali byť k dispozícii aj:

  • Zostavy stolov pre spoluprácu
  • Priestory na individuálnu prácu
  • Miesto na spoločné stretnutia

Príklady nábytku, ktorý by mal byť súčasťou bežného vybavenia triedy, spolu so stolmi a stoličkami:

  • Prenosné paravány
  • Okrúhle stoličky
  • Chrániče sluchu

Praktické tipy pre školu s deťmi s neurovývinovými poruchami

  • Napíšte si program. Vysvetlite cieľ aktuálnej hodiny a prejdite si úlohy, aby žiak vedel, koľko má urobiť a za aký čas.
  • Udržujte poriadok a organizáciu. Žiaci s neurovývinovými poruchami majú radi všetko na svojom mieste. Úložné priestory msuia byť jasne označené. Veci, ktoré sa povaľujú, môžu pôsobiť rušivo, ale keď sú uložené v príslušných skrinkách, neprispievajú k vizuálnemu neporiadku.
  • Majte vyhradené miesta na sedenie. Je ťažké povedať nie svojim priateľom, aj keď to narúša vašu prácu a rovnako aj prácu všetkých ostatných. Existuje aj riziko, že budete sedieť sami. Preto keď učiteľ rozhodne, kde má každý žiak sedieť, minimalizuje to pocity úzkosti.

FAQ

V škole prispôsobenej pre žiakov s neurovývinovými poruchami sú vytvorené podmienky na to, aby všetci žiaci mali čo najlepšie podmienky na učenie a rozvoj bez ohľadu na to, či majú alebo nemajú diagnózu. Fyzické prostredie a výučba sú prispôsobené žiakom, ktorí potrebujú pomoc pri zvládaní celého školského dňa alebo pri sústredení sa počas vyučovania.
  • Koncentrácia
  • Udržanie pozornosti
  • Interakcia s inými ľuďmi
  • Chápanie spoločenských pravidiel
  • Učenie a pamäť
  • Motorické zručnosti
  • Vyjadrovanie prostredníctvom reči a písma
  • Plánovanie a triedenie
  • Rozlišovanie medzi dôležitým a nedôležitým
  • Ovládanie emócií
ADHD, ADD, ASD (porucha autistického spektra), Tourettov syndróm, OCD (obsedantno-kompulzívna porucha) a poruchy reči a jazyka, ako je dyslexia a dyskalkúlia. Častý je súbežný výskyt, t. j. prítomnosť viac ako jednej diagnózy.
Najčastejšou diagnózou neurovývinovej poruchy je ADHD, nasleduje autizmus (celé spektrum) a Tourettov syndróm.