4 tipy ako naplánovať a zariadiť malý sklad

4 tipy ako naplánovať a zariadiť malý sklad

Čo má väčšina kamenných obchodov a internetových obchodov spoločné? Všetky majú relatívne malé sklady, aspoň v porovnaní so skladmi výrobných závodov a logistickými centrami. Čo teda môžu urobiť, aby optimalizovali kapacitu skladu a vytvorili efektívny tok materiálu na svojom obmedzenom priestore? Odpovede nájdete v našom článku!

Štyri kroky k efektívnemu skladu

Optimálna prevádzka malého skladu si vyžaduje štyri veci:

  1. Flexibilný regálový systém, ktorý sa dá prispôsobiť podmienkam priestoru.
  2. Ergonomické zdvíhacie pomôcky a vozíky, ktoré ušetria zamestnancov od zbytočného zdvíhania.
  3. Praktické usporiadanie skladu, ktoré zabezpečí dobrý prechod priestorom.
  4. Dobre vybavené baliace stanice, ktoré zjednodušujú balenie.

Splnenie týchto 4 krokov zabezpečí zamestnancom dobré pracovné prostredie aj možnosť efektívne pracovať.

1. Prispôsobte regálový systém miestnosti


Flexibilný policový systém je kľúčom k maximalizácii úložného priestoru, najmä v malých priestoroch. Vyberte si systém, ktorý má šírku, hĺbku a výšku, presne podľa vašich požiadaviek, aby ste váš priestor využili na maximum. Pridajte k regálom prídavné sekcie, aby ste zvýšili kapacitu, a na uľahčenie vyberania použite jasne označené prepravky alebo plastové boxy..

2. Zohľadnite ergonómiu pri zdvíhaní a presúvaní tovaru

Zdvíhanie a presúvanie tovaru je súčasťou každodenného života v malých skladoch, preto je dôležité, aby sa tieto úlohy mohli vykonávať ergonomicky správnym spôsobom. V dnešnej dobe existujú zdvíhacie zariadenia a prepravné vozíky pre prakticky akýkoľvek tovar bez ohľadu na jeho veľkosť a hmotnosť. Dôležité je však aj spojiť efektívnu manipuláciu s tovarom s pracovným prostredím, ktoré chráni zdravie a pohodu zamestnancov.
Žena zdvíha balík v sklade

3. Naplánujte interiér tak, aby bol čo najpriechodnejší

Prácu v sklade možno zhruba rozdeliť do štyroch fáz. Prvou je príjem tovaru, druhou je uskladnenie, treťou fázou je kompletizácia objednávok a nakoniec balenie a výdaj. Každý nový krok znamená, že sa tovar presúva medzi jednotlivými zónami skladu. A keďže v prebiehajúcom procese sa rôzny tovar presúva v rôznych časoch, na vytvorenie dobrého toku tovaru v priestoroch je potrebný dobre premyslený pôdorys. Zvážte nasledujúce skutočnosti:

4. Používajte baliace stoly na efektívne balenie

Obsah objednávok sa v jednotlivých spoločnostiach líši. Môže ísť o čokoľvek od surovín do výrobného procesu alebo veľkoobchodný predaj až po odosielanie zabaleného tovaru koncovému zákazníkovi. V poslednom prípade sa dá veľa urobiť na uľahčenie samotných baliacich prác. Najlepšie je, ak majú zamestnanci prístup k baliacemu stolu, kde majú po ruke baliaci materiál, rezačky a pásky, ako aj valčekové dopravníky a vozíky na ďalšiu plynulú manipuláciu.
Máte otázky alebo potrebujete poradiť? Sme tu pre vás!
Vďaka našej širokej ponuke produktov ľahko zariadite svoj sklad, ktorý bude vyhovovať vášmu podnikaniu. Ak potrebujete pomoc, kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme!

Newsletter plný noviniek, tipov a akčných ponúk

Raz týždenne rozposielame náš newsletter, kde nájdete aktuálne novinky, akcie a taktiež záujímavé tipy na interiérový dizajn.
Prihláste sa na odber!
Počkajte prosím...