Ako si vybrať kancelársky nábytok? Toto sú naše tipy

Ako si vybrať kancelársky nábytok? Toto sú naše tipy

V priemere zamestnanci strávia v kancelárii 8 hodín denne, 5 dní v týždni. To je celkovo viac ako 1900 hodín ročne strávených v práci. Atmosféra v pracovnom priestore, ktorú im vytvoríte, môže mať pozitívny alebo negatívny vplyv na váš tím. Preto kancelársky nábytok, ktorým sa rozhodnete vybaviť kanceláriu, je neoddeliteľnou súčasťou vytvorenia funkčného pracovného priestoru, ktorý je východiskom vysokej úrovne produktivity. Bez ohľadu na to, či inovujete existujúci pracovný priestor, alebo budovu od základov, sú tu 3 atribúty, ktoré musíte zvážiť pri výbere správneho kancelárskeho nábytku.

1. Kancelársky nábytok podľa typu práce

Výber pracovného stola

„Papierovačky“: Pri takejto práci sa vyžadujú dve hlavné veci, veľká povrchová plocha a dostatočné skladovanie. Vyberte pracovný kancelársky stôl, ktorý zamestnancovi poskytne dostatok miesta na usporiadanie tabuliek, kníh, súborov a ďalších dokumentov, ktoré používa denne. Policový regál alebo kontajnery poskytujú úložné miesto na zakladanie dokumentov, ktoré sú kedykoľvek ľahko dostupné.

 

Práca s počítačom: Vyberte pracovný stôl, ktorý je špeciálne určený na používanie počítača. Z bezpečnostných dôvodov vyhľadajte zabudované otvory na elektrické zásuvky, ktoré udržujú káble mimo používateľa. Ak používate počítač, uistite sa, že pracovná stanica ponúka priestor na umiestnenie procesora.

 

Kombinácia papierovej a počítačovej práce: V prípadoch, keď jednotlivec vyžaduje oboje, bude najvhodnejšie nastaviť stôl tvaru L alebo U. Tento model je skvelý pre kancelárske priestory.

Výber kancelárskej skrine

Pri výbere kancelárskej skrine musíte ako prvé vedieť, koľko miesta môže skriňa zaberať. Pre svoju kanceláriu si môžete vybrať model s klasickými, posuvnými alebo roletovými dverami. Následne je potrebné vybrať si, z akého materiálu budú vaše nové kancelárske skrine. Rozhodnúť sa môžete pre klasické dyhované skrinky alebo oceľový plech – záleží, čo sa vám bude viac hodiť k ostatnému nábytku. Prečítajte si viac v článku Ako si vybrať správnu kancelársku skriňu.

Výber kancelárskeho kontajnera

Kancelársky kontajner je pre každé pracovné miesto potrebný na odkladanie dokumentov a pomôcok, ktoré často potrebujete. Bez neho by ste museli všetko, čo potrebujete pre svoju každodennú prácu, mať na stole alebo v kancelárskej skrini. Pri prvej alternatíve by ste všetko hromadili na stole a netrvalo by dlho, kým by ste mali celý stôl neprehľadne zaprataný. Pri druhej možnosti by ste museli pre každú vec odbiehať do skrine, čo by vás po pár dňoch omrzelo. Do kancelárskeho kontajnera, ktoré sú tiež k dispozícii v uzamykateľných prevedeniach, dokážete prehľadne zmestiť mnoho dokumentov a iných vecí potrebných pre vašu každodennú prácu.

2. Zariadenie kancelárie vzhľadom na komfort

Keď hovoríme o pohodlí na pracovisku, musí sa zvážiť ergonómia. Môžete pomôcť zmierniť zdravotné riziká, ako je syndróm karpálneho tunela, bolesť v spodnej časti chrbta, svalové napätie a únavu vo vašom tíme.

Výber kancelárskej stoličky

Počas sedenia by mala kancelárska stolička podporovať prirodzenú chrbtovú krivku. Operadlá a opierky na ruky by mali byť nastaviteľné tak, aby vyhovovali viacerým používateľom. Funkčná stolička Stirling od Aj Produkty je skvelou voľbou, ktorá spríjemní váš pracovný život. Táto stolička poskytuje úplnú podporu chrbta a prispôsobí sa každému pohybu.

Výber výškovo nastaviteľného stola

Váš pracovný stôl by mal poskytnúť dostatok priestoru na povrchu a pod ním. Ergonomické štúdie ukázali, že dlhšie sedenie môže spôsobiť problémy s chrbtom, rovnako ako poruchy nôh spôsobené zlým prekrvením nôh. Výškovo nastaviteľné stoly vám dovolia striedať pracovné polohy medzi sedením a státím jednoduchým stlačením tlačidla. Vďaka tomu sa môžete počas dňa pri práci postaviť, čím precvičujete svoje telo a vyhýbate sa neželaným bolestiam chrbta.

3. Nábytok do kancelárie vzhľadom na firemnú identitu

Pri navrhovaní kancelárskych priestorov je dôležité sa zamyslieť nad posolstvom, ktoré chceme komunikovať svojmu tímu, ako aj externým stranám. Odráža kultúru a hodnoty spoločnosti v pracovnom priestore. Touto cestou môžete inšpirovať svojich zamestnancov. Zvážte začlenenie zaujímavých prvkov dizajnu alebo príležitostné zóny, kde môžu členovia tímu komunikovať alebo oddychovať. Odrážanie identity značky vo vašom pracovnom priestore tiež pôsobí na vašich potenciálnych klientov a zamestnancov.

Aké farby vybrať do kancelárie

Fakt, že farby ovplyvňujú našu náladu je známy, no vedeli ste, že môžu taktiež ovplyvňovať efektivitu a produktivitu v práci? Nejde však iba o samotnú farbu stien, pretože s nimi musí byť zladená aj samotná farba kancelárskeho nábytku. Tu nastáva otázka, ako zvoliť farby kancelárie tak, aby sa zamestnanci a zákazníci cítili lepšie? Na túto tému sme spísali článok Ako farby ovplyvňujú našu prácu.

Zariadenie kancelárie podľa miestností

Novým trendom v inovatívnych spoločnostiach sú kancelárie zariadené podľa aktivít. V týchto kanceláriách nemajú zamestnanci svoje stále miesto. Na základe úlohy, ktorú práve vykonávajú si môžu vybrať pracovné miesto, kde sa im bude pracovať najlepšie. Vybrať si môžu napríklad prácu v tichej zóne, spoločenskej či kreatívnej miestnosti. Každá miestnosť je zariadená iným kancelárskym nábytkom, niekde sú štandardné stoly, inde výškovo nastaviteľné s aktívnymi stoličkami. Viac o tejto téme sme spísali v článku Kancelária zariadená podľa aktivít.

4. Nábytok do kancelárie z pohľadu kvality

Asi každý je nadšený, ak objaví zľavu na vec, ktorú má vyhliadnutú, pozná jej špecifiká a vie, že je kvalitná. Ak však niekoho bude zaujímať iba čo najnižšia cena nábytku do kancelárie, môžete to čoskoro oľutovať. Materiál kancelárskeho nábytku by mal byť kvalitný, pevný a odolný používaniu. Ako sa hovorí, na niektorých veciach sa neoplatí šetriť. Vyššia počiatočná investícia za kvalitný kancelársky nábytok sa vráti v podobe dlhej životnosti. Za kvalitu a životnosť kancelárskeho nábytku z našich výrobných závodov dáme „ruku do ohňa". Mnoho našich zákazníkov si od nás objednáva nový nábytok po viac ako 10 rokoch používania, čo svedčí o kvalite našej výroby.

Vo všeobecnosti platí: Správny kancelársky nábytok by mal ísť nad rámec estetiky a pohodlia.

Chcete vedieť o našich akciách a novinách ako prvý?

Prihláste sa na odber nášho newslettra a získajte exkluzívny prístup k informáciám o našich akciách, novinkách a zaujímavých článkoch.
Počkajte prosím...
*Kliknutím na prihlásenie na odber potvrdzujem, že súhlasím so spracovaním osobných údajov (viď. Politika informovanosti dotknutej osoby).